Zdjęcia produktów – kosmetyki

W sklepie internetowym sprzedajemy nasze produkty za pomocą zdjęć. Oczywiście opis produktu jest ważny, specyfikacja jest kluczowa, ale to, co jako pierwsze przyciąga nasz wzrok, to zdjęcie.

Zdjęcie produktu na białym tle to od wielu lat jedno z najlepszych i zarazem najprostszych rozwiązań dla przedstawienia oferty sklepu internetowego.

Packshot ma tę zaletę, że pozwala klientowi skupić się wyłącznie na produkcie i jego szczegółach, bez rozpraszania uwagi użytkownika na inne kwestie, niekoniecznie związane z ofertą. Wadą czystego tła jest jednak to, że z jednej strony trudno wyobrazić sobie wybrany produkt w użyciu, a z drugiej strony, zdjęcie niczym specjalnym się nie wyróżnia, przez co trudno zapamiętać wybrany produkt i połączyć go z danym sklepem internetowym.

Moim ulubieńcem jest bezsprzecznie Ministerstwo Dobrego Mydła. Idealna kompozycja zdjęć powiązana tematycznie z produktem, ale również nawiązująca do marki, jej strategii i komunikacji. Wszystko to stanowi spójną całość.

www.misterstwodobregomydla.pl

Ministerstwo Dobrego Mydła od początku sprzedaży internetowej prezentowało swoje produkty w taki sposób, co zdecydowanie wyróżnia ten sklep, na tle innych.

Czy to rozwiązanie sprawdzi się w każdym sklepie z kosmetykami? Nie. Pamiętajmy, że w wielu sklepach sprzedawane są produkty różnych producentów, często też z różnych krajów. Niejednokrotnie sami producenci nie posiadają zdjęć tego typu, bo po pierwsze na wielu etapach działalności firmy nie jest to ich priorytet, po drugie realizacja tego typu materiałów generuje dodatkowe koszty, a po trzecie ich odbiorcy najczęściej potrzebują jednak zdjęć na białym tle.

Warto zauważyć, że gdyby każdy producent dostarczył zdjęcia ze swoim własnym kreatywnym tłem, w sklepie sprzedającym wiele marek powstałby totalny bałagan i niska czytelność strony. Jednak w przypadku posiadania sklepu wyłącznie z własną marką, warto rozważyć tego typu rozwiązanie.

Zaprezentowany przykład to jedna z propozycji prezentowania własnych kosmetyków w sklepie internetowym, w kolejnych wpisach, przedstawię inne branże, a także pokażę, różnice w prezentacji podobnych produktów, jak wpływa to na ich postrzeganie oraz czego warto unikać, aby zdjęcie nie wprowadzało odbiorcy w błąd.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Previous post Live czat – bądź jeszcze bliżej klienta
Next post Czater.pl – narzędzie do komunikacji