Wykorzystanie narzędzi AI w e-commerce może przynieść wiele korzyści, zarówno w zakresie optymalizacji procesów, poprawy doświadczenia klienta, jak i we własnej edukacji.
Na początek warto zapoznać się z dwoma narzędziami i wykorzystać je w swoich obszarach edukacyjnych. W tym artykule pokażę, jak kreatywnie wykorzystać narzędzia ChatGPT oraz Mootion do stworzenia angażującej definicji konwersji.
ChatGPT i Mootion
Jeśli tradycyjne metody nauki zasad i reguł Ci nie odpowiadają, spróbuj podejść do tematu za pomocą obrazkowych historii. Tworzenie kreatywnych opowieści może znacznie ułatwić przyswajanie wzorów i różnych wskaźników.
Choć Mootion nie jest jeszcze dostępny w języku polskim i wciąż ma pewne niedoskonałości, już teraz daje możliwość tworzenia interesujących rozwiązań, które mogą przyspieszyć i uprzyjemnić naukę. Warto śledzić rozwój tego narzędzia i wykorzystywać je w różnych działaniach. Zobaczmy, jak można je kreatywnie zastosować do opracowania historii o konwersji.
Zasadniczo współczynnik konwersji w e-commerce oblicza się według wzoru: liczba konwersji / liczba wizyt * 100%. Choć wydaje się on prosty, w miarę poznawania kolejnych wzorów (a jest ich sporo) dane mogą zacząć się mieszać. Warto wtedy spróbować zmienić sposób ich zapisu, aby uczyć się przez skojarzenia.
Na początek wybieramy ChatGPT i zadajemy pytanie dotyczące stworzenia kreatywnego zapisu wzoru konwersji, który możemy wykorzystać w prezentacji lub na stronie internetowej.
Wynik, który otrzymujemy w ChatGPT, to:
🎯 Współczynnik Konwersji = (Łupy / Odwiedzający Bohaterowie) × 100%
🌟 Gdzie:
- łupy to wszystkie cenne akcje, jakie użytkownicy wykonali (np. zakup, subskrypcja, rejestracja),
- odwiedzający bohaterowie to unikalni użytkownicy, którzy wkroczyli na twoje terytorium (np. witrynę lub aplikację),
- a końcowy wynik to procent bohaterów, którzy zdobyli skarb (czyli dokonali konwersji)!
Następnie podany wynik wprowadzamy do narzędzia Mootion (w języku polskim), a narzędzie samo już tworzy nam historię (w języku angielskim). Buduje z naszego promptu poszczególne sceny i dopisuje im historie.

Scenariusz, który otrzymujemy w Mootion (w języku angielskim), to:
Conversion Rate = (Loot / Visiting Heroes) × 100% Conversion Rate is a pivotal metric in the digital landscape. Imagine your website or app as a mystical realm and every visitor is a hero embarking on an adventure.
The quest is simple: to persuade these heroes to conquer challenges, collect treasures, or simply take the actions you wish them to perform. Loot represents these treasures or valuable actions that heroes achieve.
It could be anything from a purchase, a subscription, or registration—the accomplishments that indicate a successful interaction with your domain. Visiting Heroes are the unique users venturing into your territory.
These are the champions of the digital universe who might become the champions of your conversion rate if their adventure proves fruitful. The formula calculates the percentage of heroes who have successfully gathered the loot.
Turning their journey into a rewarding experience. The final result is the percentage of visiting heroes who transform into successful converters, who have, in essence, captured the treasure of your domain.
Understanding and optimizing your Conversion Rate is crucial for improving your digital strategy, making heroes out of visitors, and ensuring they leave with treasures that meet your objectives.
By analyzing this metric, you allow yourself to tailor experiences that better entice and convert heroes on their epic journeys through your site or application.
This narrative not only elucidates the formula but serves as a pearl of knowledge in your journey towards optimizing online interactions.
Embrace the adventure, understand the heroes, and let the treasures flow as Conversion Rate becomes the key to your realm’s success.
W kolejnym kroku wybieramy postać, głos oraz wizualizację, w jakiej powinien powstać film.

Po dokonanym wyborze, pozostaje już tylko poczekać na wygenerowanie pliku wideo, który ostatecznie możemy pobrać za niewielką opłatą.


Finalny plik wideo:
Jak widzisz, czasami warto wprowadzić trochę kreatywności do swojej nauki i pracy. 😉
Dodaj komentarz